AUTISM DESIGN

SENSORY ROOMS: Γιατί είναι απαραιτητες οι Πολυαισθητηριακές Αίθουσες Θεραπείας για Παιδιά στο Αυτιστικό Φάσμα;

Αν υπαρχει ισως ενας χωρος για παιδια με αυτισμο, που μπορει να εχει καποια τυποποιηση στον αρχιτεκτονικο σχεδιασμο, είναι οι αιθουσες αισθητηριακης ολοκληρωσης-sensory rooms-.  Κρινεται σημαντικη η δημιουργια μια τετοιας αιθουσας σε κάθε θεραπευτικο χωρο, αλλα μπορει κανεις να παρει καποια στοιχεια και σε ιδιωτικους χωρους.

Η διαταραχή της Αισθητηριακής Επεξεργασίας είναι αποτέλεσμα νευρολογικής «αποδιοργάνωσης», κατά την οποία τα αισθητηριακά δεδομένα δεν επεξεργάζονται σωστά και ως εκ τούτου δεν οργανώνονται κατάλληλα στον εγκέφαλο. Κατά την παρέμβαση της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης, ο εργοθεραπευτής εξετάζει τις συμπεριφορές του παιδιού, με την βοήθεια των γονέων, για να διευκρινίσει, ποιες εμποδίζουν τη συμμετοχή του παιδιού στην καθημερινή ζωή, τα αισθητηριακά συστήματα που είναι υπεύθυνα για αυτές τις συμπεριφορες κ.α.

Η θεραπεία πραγματοποιείται στην πολυαισθητηριακή αίθουσα (Sensory Intergration) – μία αίθουσα γεμάτη με χρώματα, παιχνίδια, δοκούς, μπάλες, στρώματα  – η οποία προσφέρει διέγερση, χαλάρωση και ευχαρίστηση των αισθητηρίων οργάνων, καθώς και αισθητηριοκινητικές και κοινωνικές εμπειρίες.

Επίσης τίθενται εξατομικευμένοι θεραπευτικοί στόχοι, ανάλογα με το πόρισμα της αξιολόγησης κάθε παιδιού.Η παρέμβαση, δίνει μεγάλη έμφαση στην αισθητικοκινητική ανάπτυξη του βρέφους/παιδιού: στην αισθητηριακή οργάνωση (οπτικά, ακουστικά, απτικά, οσφρητικά, γευστικά ερεθίσματα, σε χαλάρωση, ευχαρίστηση και διέγερση των αισθητηρίων οργάνων, στην αδρή-λεπτή κινητικότητα, στον οπτικοκινητικό συντονισμό, στην ανάπτυξη κοινωνικών, γνωστικών και λειτουργικών ικανοτήτων, το παιχνίδι, την εξερεύνηση, τη διασκέδαση και τη χαρά, την ενίσχυση της προσοχής, ευκαιρίες για αλληλεπίδραση (με το θεραπευτή, τον εξοπλισμό, άλλα παιδιά) και ευκαιρίες για εκπαίδευση γνωστικών δεξιοτήτων.